پنجشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۳ ق.ظ

شهرداری علویجه

پورتال شهرداری علویجه

سال 1399
سال جهش تولید

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر علویجه

بایگانی

‍‍مطالب ‍مفید

پيوندهای مفید

تصاوير شهدای شهر

تقویم مناسبتی

ارسال اولین محموله کمک های مردم سخاوتمند علویجه برای مناطق زلزله زده کرمانشاه پنج شنبه 96/8/25

آخرین فعالیتهای انجام شده

ارسال اولین محموله کمک های مردم سخاوتمند علویجه برای مناطق زلزله زده کرمانشاه  پنج شنبه 96/8/25


دست های پرسخاوت علویجه ای ها روی شانه زلزله زدگان کرمانشاه.(پنج شنبه 96/8/25 همزمان باشب وفات پیامبر مهربانی ها حضرت محمد (ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع))
قلب ایران اینجاست، اینجا که تلخ ترین شب پاییزی درد سنگینی را بر پیکر کرمانشاه و مرزنشینانش نشانده و نفسشان را به شماره انداخته است این شب  شبیه شب های آرام پاییزی نبود، پر از التهاب بود و آبستن درد، دردی که بر سر مرزنشینان آوار شد و قلب ایران را سخت فشرد.
شروع این ماجرای غم انگیز از تکان های شدید منازل  بود و مردمی که سراسیمه از خانه هایی که آنرا مامن خود می دانستند پا به فرار می گذاشتند تا اینکه خشم زمین آرام گرفت و همه به دنبال راهی برای اطلاع از این اتفاق بودند که حس ناخوشایندی به آن داشتند.
خبر مخابره شد، زلزله ای به قدرت ۷.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در منطقه ازگله ثلاث باباجانی وشهر سرپل ذهاب و در مرز با کشور عراق و این یعنی شب تاریک پاییزی فاجعه ای را در دل خود داشت چراکه بافت مناطق اطراف زلزله به شدت آسیب پذیر بود.
 مردم علوی علویجه این گونه  داغدارمردم کرمانشاه شدند . شهرعلویجه واقع درمنطقه مهردشت ازتوابع شهرستان نجف آباد که در 60  کیلومتری مرکز  استان اصفهان قرار گرفته است. زلزله ای که تعداد بیشماری ازهموطنانمان راداغدارعزیزانشان کرد قلب مردم علویجه رانیز داغدارومتألم  نمود این خشم ویرانگر طبیعت ، خیل بیشماری از هموطنان کردمان ر ابی خانمان وآواره کرد.مردم علویجه  دوشادوش سایر هموطنانمان دراقصی نقاط ایران اسلامی به صورت خودجوش نسبت به جمع آوری کمک های نقدی وغیر نقدی اقدام نمودند دراین راستا شهرداری، شورای اسلامی، امام جمعه، پایگاه های بسیج، مسئولین شهرک صنعتی وسایرمسئولین وخیران رابرآن داشت تا با گرفتن مجوزهای لازم نسبت به جهت دادن به این کمک هاوتسریع در  جمع آوری وارسال به مردم کرمانشاه اقدام نمایند. درکمتراز 24 ساعت از اعلام جمع آوری کمک های مردمی، مردم علوی علویجه حماسه ای بزرگ آفریدندوصحنه های زیباکه یادآورروزهای جنگ و نشانگر روزهای همدلی، یکدلی وهمکاری بود آفریده شدکه کمک های همه اقشارونهادها ازجمله کودکان، جوانان، پیرمردان وپیرزنان  این دیار ستودنی شد  و اولین محموله ازهدایایی مثل پتو، زیرانداز ، لباس گرم ، وسایل بهداشتی ، موادخوراکی ، شوینده وغیره به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شدودومین محموله نیز درحال جمع آوری است .                      
مردم علویجه بارها در حوادث طبیعی هم چون زلزله و سیل ثابت کردند مردمی نوعدوست هستند و هیچ گاه هموطنان خود را در شرایط سخت تنها نمی گذارند و همواره از تمام توان خود برای حمایت مادی و دلجویی و دلداری ازحادثه دیدگان استفاده می کنند.
دست های پرسخاوت مردم علویجه هم در این حادثه دلخراش بر روی شانه کرمانشاهی ها قرار گرفت تا تسلی بخش درد، غم و اندوه مردم زلزله زده این استان باشد، براستی شفقت و مهربانی در میان مردمان سرزمین ما موج می زند و این خصلت را در چنین حوادثی می توان بیشتر و بهتر درک و احساس کرد.
✒️روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی علویجه


نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی